سینوزیت مزمن چیست و چگونه سینوزیت مزمن را درمان کنیم
نوشته شده توسط : خیرالله

وی با بیان اینکه مبتلایان به سینوزیت مزمن همیشه از گرفتگی طولانی مدت بینی و ترشحات چرکی بینی شکایت دارند، افزود: این بیماران سرماخوردگی های مکرر، بوی دهان و احساس فشار در صورت را با سرما خوردگی های درمان نشده اشتباه می گیرند.

این متخصص جراحی گوش، گلو و بینی اظهار داشت: در مبتلایان به رینیت آلژیک به علت وجود ترشحات به مرور دهانه سینوس بسته می شود و سینوزیت مزمن ایجاد می شود.

احمدی با اشاره به اینکه جراحی درمان قطعی سینوزیت مزمن است، گفت: شایع‌ترین علت ایجاد سینوزیت مزمن انحراف تیغه بینی است.

عضو هیات علمی دانشگاه استفاده از سی تی اسکن را بهترین راه تشخیص سینوزیت مزمن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عکس معمول رادیوگرافی جایگاهی در تشخیص سینوزیت حاد یا مزمن ندارد.

وی با بیان اینکه استفاده بی رویه و بی مورد از عکس‌های رادیو گرافی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، گفت: حتی الامکان باید از انجام هر گونه رادیو گرافی سر و گردن اجتناب کرد.

از کجا بفهمیم بیماری سینوزیت داریم؟

این متخصص جراحی گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه جراحی سینوزیت مزمن با استفاده از جراحی آندوسکوپیک به سادگی امکان پذیر است، گفت: متخصصین گوش، گلو و بینی که دوره های تکمیلی جراحی آندوسکوپی سینوس را گذرانده اند، قادرند با استفاده از وسایل خاص از طریق بینی وارد سینوس شوند.

وی افزود: در این روش با انجام تکنیک‌های خاص با کمترین آسیب وارده به بافت سالم، حفرات تنگ شده سینوس‌ها را باز شده و عفونت به طور کامل تخلیه می‌شود.

 احمدی تأکید کرد: با کمک تکنیک های خاص، در این عمل جراحی از ایجاد التهاب و گرفتگی مجدد مجاری سینوس ها و ابتلا مجدد به سینوزیت پیشگیری می‌شود.




:: برچسب‌ها: سینوزیت مزمن چیست و چگونه سینوزیت مزمن را درمان کنیم , مزمن همیشه از گرفتگی طولانی , سی تی اسکن , متخصص جراحی , حفرات تنگ شده , جراحی از ایجاد التهاب ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: